Kilka wskazówek, które ułatwią Ci zakup parasola gastronomicznego, piwnego i restauracyjnego. Dowiedz się jak rozpoznać solidność i jakie systemy są godne uwagi. Duże parasole reklamowe to bowiem inwestycja na długie lata, a przynajmniej, takie powinny być Twoje oczekiwania.
Poznaj solidność parasola reklamowego
W celu stworzenia tej listy kluczowych wskaźników solidności tego produktu, warto poczytać wskazówki dane przez producenta trwałych, porządnych małych dużych parasoli reklamowych, Schirmmacher.pl https://schirmmacher.pl/. Szyje on w UE i dystrubuje parasole głównie na wymagające rynki niemieckie, ale ma też polski oddział sklepu. Tutaj najważniejsze wskazówki, jak rozpoznać, że parasol gastronomiczny jest porządny:
- Spójrz na odporność materiału na światło (jest to skala do 10, przy czym żeby parasol szybko nie wyblakł, wybierz minimum 4).
- Jeśli chcesz bez wysiłku i szybko móc otwierać parasol parasol gastronomiczny, to zdecyduj się na teleskopowy system otwierania (na dźwignię albo korbę).
- Stelaż i maszt dużego parasola gastronomicznego musi być aluminiowy (plastik szybko się wygnie).
- Upewnij się, że producent parasoli daje na nie gwarancję (min. 2 lata).
- Spójrz na odporność na wiatr parasola (28 km/h to minimum)
- Warto, żeby materiał był też przeciwdeszczowy (parasol gastronomiczny, który jest tylko przeciwsłoneczny nie chroni przed deszczem).
- Czy materiał jest solidny? Trwały? Jeśli producent parasoli reklamowych nie ma certyfikatów, sprawdź jego poprzednich klientów – szanowane sklepy produkujące i drukujące parasole zawsze pokazują przykłady realizacji. Po nich rozpoznasz dla jakich dużych firm robili już parasole.
2 modele gastronomicznych parasoli reklamowych – łatwy wybór
Parasole reklamowe dzieli się zwykle na dwa podstawowe typy:
- duże parasole gastronomiczne z masztem w środku
- duże parasole gastronomiczne z masztem z boku.
Reklamowe parasole z centralnym masztem mają zwykle średnicę od 3 do nawet 5 metrów (popularna wielkość to 4×4), a ich stelaż znajduje się w samym środku. Jest to bardzo popularny model, bo kosztuje trochę mniej od gastronomicznych parasoli z umiejscowieniem masztu z boku. Ich zaletą jest ustawność (można je połączyć bokami, jeśli są kwadratowe). Minusem to, że w najbardziej zacienionym miejscu parasola nie postawisz stolika. Jest tam bowiem maszt. Czyli stoliki Twojej restauracji będziesz musiał ustawić po jego bokach. Nie zawsze daje to pełen cień gościom ogródka.
Z kolei parasole gastronomiczne z masztem z boku bywają trochę bardziej kosztowne, ale nic nie stoi w ich centrum, czyli możesz tam ustawić nawet ogromne stoły. Często da się też modyfikować kąt nachylenia kopuły do Słońca, czyli “przestawiać” pole cienia. Może się to przydać w upalne, letnie dni.
Parasol gastronomiczny – inne nazwy, po których znajdziesz produkt
Parasol gastronomiczny z nadrukiem reklamowym jest tym samym co wielki parasol przeciwsłoneczny, parasol piwny, reklamowy oraz duży parasol reklamowy. Czasem mówi się też o nim parasol ogrodowy. Niech nazwa Cię nie zwiedzie! Wszystko to jeden i tam sam produkt! Jego podstawowym wyróżnikiem jest wielkość dachu parasola – od 3 do 5 metrów, a także waga (zazwyczaj od 10 kg). Mniejsze i lżejsze parasole przeciwsłoneczne nadają się tylko do budek z lodami.